Tuesday, 3 November 2009

Saya sedang bercinta .... =)


Dedicate khas utk dia....


Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...

Setiap insan punya naluri mahu diri disayangi bukan??
Saya juga...

saya tidak terkecuali...
Hmm....
Sedang 'angau' sebenarnya saat ini.... ^.^
Maklumlah...
orang bercinta...
Bila bersendirian...
Teringat padanya...
Serasakan nafas ini sesak...
Kerna dapat merasakan bahawa dia syg pada saya...(wah..malunye... =P )


Tapi..
Gayanya bukan seperti cinta biasa....
Sekiranya saya khabarkan pada khalayak bahawa saya sedang bercinta ...
Pastinya mereka sukar percaya....
Ntahlah...
Setakat ni...
Belum pernah lagi berjumpa dengannya...

Alah..
Sekiranya mahu berjumpa sekali pun...

Mahu kah dia??
Ishh...memalukan...

Cinta jarak jauh ...
Siapa yang sanggup menanggung rindu?
Cinta jarak jauh...
Siapa yang sanggup menahan diri..
Agar segalanya di landasan Al-Quran..
Namun alhamdulillah...

segalanya terpelihara...
Alhamdulillah...
Dia sgt memahami...
Dan dia sgt menjaga...

Cuba kalian bayangkan ....
Bagaimana perasaannya apabila...
Sesorang yang kalian tidak pernah lihat,
Sesorang yang kalian tidak pernah berbual dengannya,

Seseorang yang kalian tidak pasti di manakah dia,
Namun...

naluri kalian kuat merasakan bahawa kalian selalu diperhatikan,
kalian tahu bahawa diri kalian disayanginya,
kalian tahu bahawa sebenarnya..

Dia sangat mengambil berat perihal kalian...
kalian tahu bahawa dia selalu membantu tanpa kalian sendiri sedari...

Ya Allah...
Begitulah perasaan saya sekarang...

Tidak terkata...
Rindu yang tidak terungkap...
Resah yang tidak tahu dimana penghujungnya

Kalian dapat bayangkan???
Angau bercinta...

Kadang-kadang tersenyum sendirian...
Nasib baik tiada yang perasan..
Sangat memalukan....
Kadang-kadang rasa mahu menangis...
Dek terharu...

Dek terasa bahang cinta...

Rasa lemas di dalam kasih sayangnya...

Lagi hebat dari cinta Laila dan Majnun...
Sama hebat dengan cinta Adam dan Hawa..
Kerna dia terlalu baik...
Sebak sering singgah pabila mengenangkan segala kebaikannya...

Siapa saya...?
Saya bukan perempuan cantik...
Saya tidak cerdik...
Saya tiada bakat menggoda...
Saya tidak tahu bergaya...

Saya tidak punya harta...
Bahkan tidak mampu menjanjikan bahgia buatnya..
Namun pelik...
Bagaimana begini dalam perasaannya pada saya?
Ntah la...
Susah saya fahami...




Hmm...begitulah...
Tidak rugi bercinta dengan Ilahi...
Bukan seperti cinta pada manusia...
Cinta manusia mahukan balasan..

Cinta yang kadang-kala buat kita pedih...

Cinta manusia mahukan perhatian...

Cinta yang kadang-kala buat kita jemu..
Tapi...Cinta Allah..
Membuatkan saya rasa diri di awangan...
Sungguh... tulus dari hati..

Saya sedang menulis diari...
Kerna saya sangat-sangat merasakan cinta ini...

Terdetik utk berkongsi bersama kalian...

Mahu kalian tahu..
Betapa kini...saya sedang bercinta...
Saya bercinta dengan Allah kekasih saya...
Mana tahu boleh menerbit rasa mahu mencuba dlm hati kalian...
tak rugi rasanya berkongsi kasih Allah bersama kalian...



Ya Allah...
Berilah saya petunjuk...
Tetapkan hamba ini dalam redhaMu ya Allah...
Tolonglah...
Apa yang ada pada saya Ya Allah??

Sampai begini sekali Kamu sayang pada saya??
Semua yang saya pinta,
semuanya Kamu tunaikan...

Rasa...

err...
Rasa tidak tahu bagaimana perlu dibalas...
Saya lemas...

Saya tahu kamu sayang...
Saya tahu Kamu selalu memerhatikan saya...

Tolonglah saya...
saya nak sayang Kamu sepertimana Kamu sayang pada saya...

Allah, saya sayang kamu...
Saya sgt sayang Kamu ya Allah...

Kalaulah Kamu boleh saya jangkau...rasa nak peluk...
Namun mustahil..
Rasa bagai mahu berbual dengan Allah...
Ah...tidak mungkin..

Kerna...Siapa saya?

saya bukan kekasih no 1 nya Muhammad...
Saya bukan kekasih lainnya, Nabi Musa...
Mereka boleh saja nak berbual dengan Allah
Saya??? Saya tidak layak...
Kerna dosa saya setinggi gunung ...
Malu dengan Allah...
Tapi mahu....

Ya Allah...

Kalau lah saya mampu ...
Kalau lah kamu izinkan...
Kita jumpa di 'sana' ye??
Semoga rindu saya terubat waktu itu....


Sahabat,
Tak teringinkah??
Mahu cuba??
cubalah...
Cuba ye???

Allah pun sayang kalian juga tahu??
Betul...tak tipu..
Kalau lah kalian dapat rasakan apa yang saya rasa...

Tentu kalian juga akan angau seperti saya...
Tentu kalian sering sebak...
akibat sgt terasa yang kalian di sayangi Allah...
Percayalah ye????
Allah sayang sangat-sangat pada kalian...

Terlalu sayang...

Namun...
Kalian perlu berusaha sedikit...

Pupuklah rasa sayang pada Allah terlebih dahulu...
Sedikit sahaja....
Mahu tahu mengapa?
Sekadar analogi...
Pernah dengar yang...
Kalau selangkah kalian nak dekati Allah...
Seribu langkah Allah mencari kalian...
Kalau kalian berjalan mencari Allah...
Allah pula berlari datang pada kalian...
Subhanallah....


" Hasbi Rabbi...Jaallallah...maa fi qolbi..ghairullah...
Nuur Muhammad....Sollollah...La ila...haillah..."

"Cukuplah bagiku Engkau ya Allah...
Tiada yang lain...dihatiku selainMu..
Cahya kekasihMu..Ya Rasulullah...
Tiada yang ku sembah...Selain Mu Ya Allah.."


1 comments:

Dr Zaira said...

salam kak mimi~~

:')

zaira dah faham.... hasbi rabbi jalallah~

betul kak.

syukran!

Post a Comment